תאורה

שיפוץ ותאורה לבית

תעצמו עיניים, תחשבו על הבית. מחקרים רבים מראים שאדם המדמיין בית, או אווירה של בית, רואה את הצבע שנותנת תאורה, האור וגווניו משפיעים על תחושותינו והרגשתנו על בלי די.

מעצבי פנים רבים שמים דגש על תאורה, ולא בכדי. כשמדובר בנושאים כמו עיצוב פנים, עיצוב תאורה, ואף אדריכלות פנים, נושא התאורה הינו נושא חשוב.

עיצוב פנים תאורה

בדרך כלל התאורה מהווה את ההשלמה למראה, למוצר הסופי, אך מומלץ לחשוב על כך מראש ולראותה כחלק מתוך המרכיבים הרבים וכחלק בלתי נפרד מהתוצאה הסופית, ואף בין החשובים שבמרכיביה.

אם ניקח לדוגמה חדר מסוים, אולם, חדר ישיבות, משרד, מטבח, ואפילו חדר ילדים – ניראה שבשינוי סוג התאורה, משתנה האווירה כולה. תאורה יכולה לשנות עיצוב, בלי שהזזנו ולו רהיט אחד ממקומו.

מגע של צבע, אור, הוא פרט חשוב בקביעת הרגשת האדם בתוך החלל בו מדובר. תאורה הינה חלק מן הטבע הסובב אותנו. כל שעות היום משתנה התאורה סביבנו. בבוקרו של יום התאורה שונה, בצהריים היא אחרת, ולקראת הערב השמיים נצבעים בצבעים שונים.

שיפוץ ועיצוב תאורה

מדהים לחשוב עד כמה תאורה הינה חלק חשוב בחיינו. כשחושבים על אור, וודאי חושבים על חוש הראיה שהוא אחד מתוך חמישה חושים בהם אנו תופסים את הסובב אותנו.

מעצבי פנים רבים מגיעים למסקנה, שהשקעה כספית בריהוט ובווילונות לדוגמה, הינה חלק מההשקעה, ויש לחשב מלכתחילה את עלות התאורה, ולא להשאיר תחום זה לסוף. על אף שלרוב, הוא השלב האחרון בבנייה.

חוקי עיצוב לתאורה בבית

עיצוב תאורה מטבחים

אם כך, עיצוב תאורה, עיצוב פנים ומחשבה על כלל התוצאה הסופית שאליה אתם שואפים, הינם צד מכריע בלדמיין, לתכנן את ההרגשה בעצם, שאותה אתם רוצים להשיג. אנשי מקצוע העוסקים בנושא של אדריכלות פנים, וכמוהם, מעצבי פנים מודעים לכך, ויכולים לייעץ לכם, כי אחר הכל, מנורה, היא לא רק מעט אור המאיר מהתקרה ומטה. מנורה יכולה לתת רכות, אלגנטיות, רוגע ועוד.

על כן, יש לתכנן את עיצוב התאורה מלכתחילה, על מנת שהכבלים יוסתרו בקירות ולא יהיו גלויים. כדאי לעשות משהו משתנה, דינאמי ולא אופנתי מידיי כי האופנה משתנה וכך גם טעמכם.

עיצוב תאורה חדרי שינה

מוצר שחשבתם עליו מראש העונה על צרכיכם הוא חשוב מאין כמוהו, כי ישרת את חלל הבית בצורה שלעיתים רק החלפת מנורה כבר תהווה את השינוי שאותו רציתם.
עליכם לוודא שיש התאמה עיצובית בין השידות למיטה ולא ליצור שתיים או שלוש שפות זרות בחדר שינה אחד. אחד השינויים שיכולים להעניק שינוי אווירה מהותי הוא בחירת התאורה שבחדר השינה, תאורה רכה ורומנטית…

שיפוץ חדרי שינה

לא פעם אנחנו משפצים חדרי שינה, משום שאנחנו מרגישים שמשהו בשינה שלנו איננו נינוח ואנחנו חושבים אולי, אם נסדר אחרת את חדר השינה, נשנה רהיטים, אזי אולי השינה שלנו תהיה רציפה ועמוקה יותר.

רעיון זה כלל אינו תלוש ויכול להיות שפתרתם את הבעיה. פעמים רבות אנחנו נכנסים לחדר שינה של דירה ששכרנו, או לחילופין דירה שקנינו.

כאשר חדר השינה צבוע בצבעים עזים, צבעים שגורמים לנו לריגוש, אולם כאשר אנחנו הולכים לישון, אנחנו צריכים שמסביבנו יהיו צבעים רגועים ושלווים, על מנת שאנחנו נוכל להיכנס לשלווה, לעצום את עינינו ולישון טוב כל הלילה.

לפעמים אנחנו שמנו תמונות מעכירות שלווה, תמונות קשות ואפלות שתלויות מעל לראשינו ואיננו שמים לזה לב, עד אשר אנחנו מחליטים לשפץ את חדר השינה ואנחנו מסתכלים על כל מה שנמצא בחדר בהתבוננות אחרת.

שיפוץ חדר שינה תמיד יכול להיות מרענן וחדשני, דבר שעושה טוב לנפש ולעין המתבוננת. להחליף רהיטים, שידות שכבר נמצאים בחדר השינה כל כך הרבה שנים, לעיתים מתפוררות ולרכוש שידות חדשות, ענתיקות או מודרניות, העיקר שיהיה קשר עיצובי בין כל המרכיבים שבחדר השינה. אם קניתם שידות חדשות ולא קניתם מיטה חדשה.

האוס – קבלן בנייה שיפוצים בדרום