טרמיטים

מהם טרמיטים ? הכל על הדברת טרמיטים

הטרמיטים הינם חרקים משפחתיים החיים במושבות בקינים הבנויים בתוך האדמה או מעליה. ניתן לחלק את הטרמיטים לשתי קבוצות עיקריות: טרמיטים שוכני קרקע וטרמיטים החיים בעץ יבש. ההבחנה בין שתי קבוצות אלו הינה קריטית לצורך בחירת אופן הדברת טרמיטים.

ממה טרמיטים ניזונים ?

כל הטרמיטים ניזונים ממוצרי עץ המכילים תאית וליגנין. בשל היות הטרמיטים רגישים לקרני UV נוכל לראותם מגיעים אל מקורות המזון המצויים על פני הקרקע בעזרת בניית תעלות בוץ רוק וחלקי עץ המשמשות להם כמגן. את התעלות הללו, ניתן לראות בזויות הקירות ומאחורי תמונות, ארונות וכו'.

ישנו קושי לגלות את היקף הפגיעה של מקור עץ (משקופים, ארונות קיר, ספריות, תמונות) נגוע בטרמיטים מכיוון שהנזק וגם הפרטים עצמם אינם נראים לעין. אולם אם נחדור לעובי העץ נגלה שהוא חלול ופגוע ובמקרים של נגיעות קשה אף יתפורר למגע.

שיטות מרכזיות בהדברת טרמיטים

שיטה ראשונה שפותחה בשנים האחרונות, מתקדמת יותר ומומלצת יותר להדברת טרמיטים: הצבת תחנות האכלה ופיתיון לטרמיטים ולאחר איתורים יישום פיתיונות רעילים הגורמים להשמדת הקן. על פי שיטה זו, המדביר המבצע מאתר את אזורי הנגיעות של הטרמיטים ומציב באזורים אלו תחנות האכלה.

תחנות אלו ממוקמות על גבי קירות, מעל משקופים בדרך כלל ואינם גורמות לנזק כלשהו בבית. בתוך כל תחנה מוכנסים חומרי משיכה המיועדים למשוך אליהם את פועלי המושבה. לאחר מספר ימים, שב המדביר ובודק האם תחנת ההאכלה אכן משכה אליה את הטרמיטים. אם לא, תמוקם התחנה מחדש. בשלב הבא מוחלף הפיתיון המושך בפיתיון מורעל אשר גורם להרעלת הפועלים הניזונים ממנו ועימם גם להרעלת כל המושבה. יישום שיטה זו אינו מצריך הקידוחים!! זוהי שיטה נקייה ומקצועית יותר אשר מונעת נזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מקידוח ברצפות והגעה לצנרות מים/חשמל וכו'.
ריקו הדברות – הדברת טרמיטים בבאר שבע והדרום

איך טרמיטים נכנסו לכם לבית ? בדיוק כך

שיטה שנייה, ותיקה יותר להדברת טרמיטים ע"י קידוחים:

שימוש בחומרים (כגון אימידכלופריד) שהם אינם ברי זיהוי בשביל הטרמיטים, לא בריח, לא בראיה ולא בטעם. כאשר הטרמיטים מגיעים לאזור המטופל, נדבק החומר לגופם ומועבר לפרטים נוספים בקן ע"י חיכוך חברתי בתוך הקן או עיכול החומר. לאחר שחדר לגופם, מפסיקים הטרמיטים להיזון ומתים. בהדברה זו, יש צורך לפזר את החומר במקומות המועדים לנגיעות ע"י הטרמיטים ואשר סביר שמהם יכנסו הטרמיטים לשאר הבית.

במהלך הטיפול מבוצעים קידוחים בתוך הבית באזורים המועדים ומחוץ לבית אחת ל 50-100 ס"מ. החומרים מוחדרים לקרקע באמצעות קידוח חורים והחדרת חומר בלחץ גבוה. עד סוף שנות התשעים, השתמשו בישראל בשיטת הדברת טרמיטים נוספת, המבוססת על שימוש בחומרים דוחים על בסיס קבוצת הזרחנים האורגניים. כיום חומרים אלו אסורים לשימוש! לאבחון נכון של הבעיה ולאופן הטיפול בה יש חשיבות מרכזית בהצלחתה!

ודאו לפני בחירת המדביר שהוא אכן מומחה המסוגל לזהות את הבעיה ולהיות בטוח שאכן ישנה נגיעות מטרמיטים ולא מכל מזיק אחר. רק מומחה יזהה נכון את המזיק ויציע את הטיפול היעיל ביותר להדברתו, רק חברה המתמחה בהדברת טרמיטים תוכל לבצע את העבודה המקצועית והיעילה לטווח הארוך.

כמו כן כדאי לפתוח עיניים מדי פעם ולנסות לגלות האם יש לנו טרמיטים בבית/ או בגינה .
שימו לב האם יש נחילים על עצים או בכל מקום אחר בקרבת עצים הן בבית והן בגינה גילוי מוקדם של הבעיה יפתור לכם התמודדות קשה בהמשך למרות שמדביר אמין ומקצועי יתן לכם פתרון יעיל ואיכותי לאורך טווח !