קנדה

יתרונות וחסרונות של עבודה בקנדה

לאחר השירות הצבאי, כאשר צעירים בוחרים לצאת לעבודה בחול כדי לממן את הטיול אחרי צבא, צצה ועולה השאלה? באיזו מדינה כדאי לבחור כמקום עבודה בחול ? יש את ארצות הברית אליה נושאים כולם עיניים כמרכז רב תרבותי וכמרכז הסחר העולמי, יש את אנגליה הקרובה יחסית לישראל, יש את ספרד האטרקטיבית וגם מקומן של אוסטרליה ואפריקה לא נפקד מרשימת המדינות אותן סוקרים הצעירים המתלבטים. משום מה, קנדה כמעט ואינה מוזכרת כמקום עבודה בחול והסיבה לכך לא ברורה. יש הסבורים כי עבודה בקנדה דומה לעבודה בצפון ארצות הברית, יתכן שבמידה מה הדבר נכון, אבל בכל זאת יש לקנדה מספר יתרונות שבשלהם כדאי לבדוק את האפשרות לעבוד בה.

מה היתרונות של עבודה בקנדה ?

לעבודה בקנדה מספר יתרונות:

  • קנדה מזכירה מאד את ארצות הברית: זו מדינה מאד מפותחת, בדומה למדינות המפותחות בארצות הברית, ויש בה תרבות צרכנית רבגונית, כך לישראלים חובבי הקניות יש מה לעשות בשעות הפנאי.
  • קנדה היא מדינה רב-תרבותית: בקנדה יש תרבויות שונות: התרבות הצרפתית המתרכזת בעיר מונטריאול והתרבות האנגלוסקסית שמרכזיה נמצאים בטורונטו ובוונקובר. בגלל הרב-תרבותיות העם הקנדי פלורליסטי וליברלי הרבה יותר מהעם האמריקאי, דבר המקל על ההתאקלמות בארץ זרה ולא מוכרת.
  • יש בקנדה ערים גדולות ומודרניות: בשלושת הערים הגדולות של קנדה, טורונטו, וונקובר ומונטריאול יש חיי לילה עשירים, מוזיאונים וגלריות לרוב, מסעדות מעולות וענפי ספורט מפותחים ביותר, העיקרי שבהם הוא ההוקי. הצעירים שהאוהבים לבלות ימצאו כל אחד את הנושאים האהובים עליהם ולא ישתעממו אף לרגע לאחר שעות העבודה.
  • הטבע בקנדה פראי ומיוחד: הנוף הטבעי בקנדה הוא אחד מהנופים היפים ביותר בעולם. המרחבים בלתי נגמרים ואת הנופים שאפשר לראות בקנדה מובן שאי אפשר למצוא בישראל. בימים הפנויים מעבודה אפשר לנצל לטיולים, כך שהעבודה משולבת גם בבילויים ובטיולים.

מה החסרונות של עבודה בקנדה ?

  • קנדה היא מדינה יקרה: למרות שערכו של הדולר הקנדי נמוך יותר מערכו של הדולר האמריקאי, עדיין יוקר המחיה גבוה בקנדה.
  • העבודה בקנדה תובענית מאד: שעות העבודה המקובלות בקנדה מתפרשות על פני שעות רבות וימי החופש מעטים יחסית למקובל בישראל. צעירים ישראליים רבים מתקשים להתמודד עם תנאי העבודה שלא הורגלו להם בארץ.

חיסרון נוסף ומשמעותי לישראלים רבים הוא מזג האוויר בקנדה אשר קר במשך רוב ימות השנה מלבד בחודשים יולי ואוגוסט, בדרך כלל קר מאד בקנדה במשך רוב ימות השנה ובחורף אפילו קפוא ומושלג.