תזונה

תזונה נכונה ובריאה

במהלך האימון אנו מאמצים את השרירים ונוצר תהליך של פירוק השריר. בחצי שעה שלאחר האימון, יש לצרוך פחמימות בעלות אינדקס גליקימי גבוהה כדי לעודד את בנייתו של השריר שהתאמץ במהלך האימון וזאת על מנת להפסיק את תהליך הפירוק של השריר. 


הפרשת הורמון האינסולין לדם תגרום לתהליך מחודש של בניית השריר, לשם כך יש לצרוך 1-2 מנות חלבונים ו- 3 מנות פחמימות. החלבון יבנה את השריר והפחמימות ישפרו את התהליך.


גם במשך היום חשוב להמשיך ולספק לגוף את האנרגיה כדי לסייע לגוף להתאושש מהמאמץ שבוצע. לשם כך יש לצרוך כ-200 קלוריות ממזון עשיר בפחמימות (המקביל ל-3 פרוסות לחם), כל שעתיים במשך 6 עד 8 שעות שאחרי הארוחה הגדולה. יש לשלב מעט חלבון בכל אחת מהארוחות הללו. ניתן להוסיף מעט שומן ממקורות בריאים כמו אבוקדו, שמן זית, טחינה וכו'.

ישנם מרכיבי מזון אחדים המשפיעים על גופנו לטובה במיוחד כאשר נצרוך אותם בשילוב עם אימונים גופניים.

–           -מזונות המכילים סידן כגון ירקות לבנים וירוקים, קטניות, דגנים, שקדים,
 שומשום וכו' מגבירים את קצב המטבוליזם ומסייעים לשריפת השומנים. יש להמנע
 ממאכלים המכילים ברזל ברמה גבוה כגון בשר, כדי לא לעכב את ספיגת הסידן.

–          לויטמין C הנמצא בעיקר בפירות הדר ובירקות תפקיד חשוב ועיקרי, הוא מסייע לשרוף את חומצות השומן.

– הברוקלי – הברוקלי מכיל רכיב בשם אינדול 3 קארבינול הגורם להפחתת תגובת האסטרוגן ומגביר את רמת הטסטוסטרון בדם. רמות גבוהות של אסטרוגן גורמות לגוף לאגור נוזלים ולצבור שומנים, דבר הגורם להשמנה במיוחד באזור המתניים, היריכיים והבטן והופך את הגוף לבצקתי ובלתי חטוב.
יש לצרוך מנה יומית של 100 גר' ברוקלי מידי יום ולחלקה לשלוש ארוחות המכילות חלבון ופחמימה כגון דג / בשר דל שומן / מנת עוף + אורז / תפ"א וכו'.

–          תמצית קקאו – מזונות המכילים קקאו באחוזים גבוהים מכילים נוגדי חמצון ורכיבי תזונה רבים היעילים לאספקת החמצן לגוף, הקקאו גורם לכלי הדם להתרחב, מסייע לניפוח השרירים ומסייע בעיכול.
צריכת קקאו כחצי שעה לפני האימון (שוקולד מריר, משקה קקאו וכו') תסייע לזרימת הדם בזמן האימון, הספקת החמצן לתאי הדם ולשרירים, שליטה בלחץ הדם. מומלץ לצרוך כ – 500 מ"ג תמצית קקאו.

–          נבט חיטה ותרד – מכיל סיבים תזונתיים, עשיר בחומצות אמינו גלוטמין, בונה שרירים ומשפר את כח השרירים, משפר את ייצור החלבונים, חיוני לתפקוד מערכת החיסון.
יש לאכול את התרד לאחר העיקול מאחר והוא מתעכל באיטיות בשל הסיבים התזונתיים שהוא מכיל.   צריכה יומית 10-12 אונקיות של סלט תרד (חי).