אמא ותינוק

עידוד התפתחות התינוק !

מתינוק שרק אוכל ועושה צרכיו לפעוט אקטיבי יעברו כ12 חודשים.
מדובר בתקופה קסומה, מה היקר לך מכל יעבור כל כך הרבה תהפוכות ויחווה את השינוי ההתפתחותי העצום הזה. כל חודש מביא איתו משהו חדש.

הורים טריים לעתים תוהים למה לצפות וכיצד לדעת שהם עומדים ב"נורמה" ו/או המדדים של אחות טיפת חלב. במקום לעסוק בהשוואות, חשוב לזכור שכל תינוק ותינוקת מתפתח בקצב שלו. עם זאת, קיים חלון זמן, לפיו ההתפתחות מוגדרת כתקינה.

לפי ג'ניפר שו, רופאת ילדים במרכז הרופאי לילדים של אטלנטה, ארה"ב "אם תינוקך מגיע לנקודה התפתחותית כלשהי מוקדם מן הצפוי, יתכן מאד כי יתעכב להגיע לנקודה שאחרי כיוון שהוא מתרכז בשיפור הנוכחית".

תינוק מסוים יכול לומר מילים ראשונות כבר בגיל שמונה חודשים ואחר יתחיל רק אחרי גיל שנה. כלל זה תקף גם לגבי שלבים התפתחותיים שונים (זחילה, התהפכות…) עם זמנים שונים.

עיכובים התפתחותיים שכאלה יכולים לנבוע ממספר סיבות כמו קושי פיזי, סירוב התינוק לשכב על הבטן, וכו…

אם נתקלתם במקרה בו יתכן וישנה "חריגה מהנורמה" מומלץ להתייעץ עם אחות טיפת חלב או מאבחנת/מטפלת התפתחותית דוגמת נעמה חן. נעמה היא מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ומתנתחת התנהגות שעוסקת בתחום התפתחות התינוקות מזה מספר שנים כבר ומציעה את שירותיה באזור השרון והמרכז. על מנת לעזור להורים רבים שנתקלים בסוגיות בתחום זה, נעמה כתבה מדריך שיעזור לילדים וגם להורים. המדריך שכתבה מעניק להורים טיפים, ארז כלים למעשה של תרגילים פשוטים וקלים ליישום שיעזרו בקידום שלבים התפתחותיים.