חסכון בחשמל

נושא החיסכון באנרגית חשמל

חסכון באנרגיה – החשיבות:

בחברת החשמל מביטים בקנאה על נתוני רשות המים בישראל, המעידים על כך שתקוותם שעם ישראל יפנים את חשיבות חסכון המים, התממשה, ובגדול.

מנגד, חסכון באנרגיה עדיין נחשב קונספט לזר לישראלי הממוצע, שטרם הפנים כי משבר האנרגיה בישראל לא פחות חמור מזה של המים, והשלכותיו עלולות להיות הרסניות לא פחות.

שורש הבעיה, לדעת מומחים בתחום, טמון בחוסר הידע שיש לאדם ההדיוט בנושא. אנשים אינם מודעים לכמות הצריכה של מכשירי החשמל הביתיים שלהם; הם אינם ערים לצורך בתיקון, שדרוג, ניקוי והחלפה לשם חסכון באנרגיה; הם כלל לא מודעים לקיומו של מקצוע בודק חשמל, שביקור שלו בבית או בעסק עשוי לחסוך כסף רב ע"י חסכון באנרגיה.

מהנדס חשמל – תחנה ראשונה אל חסכון באנרגיה

הנדסת חשמל הינה ה"תורה" עליה מושתתת כל מערכת חשמל באשר היא – בבית, ברחוב, ברכב, בבית הקפה ובמשרד הממוזג שלכם. לא תאמינו כמה חוטי חשמל ומעגליים חשמליים קיימים שם, מאחורי הקירות התמימים למראה. על תורת הנדסת חשמל אחראי מהנדס חשמל, שאחראי להתקנה תקינה של כלל מערכות החשמל, בדיקות תקינות תכופתיות, ותפעול שוטף של המערכת החשמלית.

כשם שאם לא תבצעו ניקוי שיניים אצל שיננית, לדוגמא, במשך תקופה ארוכה, עלולים להיווצר נזקים קשים, כך גם בחשמל. זלזול בצורך לבדיקת חשמל תקופתית ע"י מהנדס חשמל, עלול ליצור בעיות ותקלות, ובעיקר למנוע מכם חסכון באנרגיה.

חובה להבין את העיקר – אוטו ישן ולא מתוחזק זולל יותר דלק, וכך גם כל מערכת חשמל, החל ממזגנים, תאורה, מכונות ניקוי שונות וכדומה. בודק חשמל הוכשר במיוחד על מנת לבצע את אותן בדיקות, שיאפשרו לכם להקטין את חשבון החשמל שלכם בצורה משמעותית. חסכון באנרגיה, אפוא, הוא גם אינטרס כלכלי צר שלכם.

חסכון באנרגיה – כל יום משהו קטן

אז בוא נסכם על משהו קטן: בכל יום מעכשיו, עשו לעצמכם הרגל – משהו, כל דבר, שיגרום לאותו חסכון באנרגיה שכולם מדברים עליו כל הזמן, ותוכלו להיות שלמים עם הידיעה כי תרמתם גם לעצמכם, וגם לסביבה.

אין לנו ארץ אחרת, אין לנו כדור ארץ נוסף. חסכון באנרגיה ישמור על החיים שלנו, על האיכות שלהם, על האוויר שאנו נושמים, על הדורות שיבואו אחרינו.

טיפים נוספים לחסכון בחשמל

חסכון בחשמל – צעד 1 – הכל תקין?

אף אחד לא יאמר לכם לא להתקלח אחרי יום ארוך בעבודה. אף אחד לא יאמר לכם לחמם את הפסטה על נרות כדי לחסוך כמה שקלים בחשבון הגז. היכולת שלכם להקטין עלויות קיימת בעיקר בכל האמור לחשמל. חסכון בחשמל הוא דבר פשוט, שעם קצת מודעות ותשומת לב, יכולים לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה, בלי להקריב שום דבר בדרך. לא חבל לפספס?

הצעד הראשון בפרויקט חסכון בחשמל עוסק בתקינות מכשירי החשמל. הזמינו בודק חשמל או מהנדס חשמל לביתכם (או לעסק שלכם), בקשו ממנו לבדוק את תקינות המכשירים, ניקיונם, הנדסת חשמל כללית וכדומה, ותוציאו אל הפועל את הידיעה כי מכשירים תקינים, במצב טוב, נקיים, צורכים הרבה פחות חשמל.

תחשבו למשל על מזגן מטונף, שמתאמץ הרבה יותר להוציא קור מבעד לשכבות האבק והפיח. מאמץ שווה אנרגיה. אנרגיה שווה חשבון חשמל מנופח. חסכון בחשמל מתחיל, אפוא, גם במזגן נקי יותר.

חסכון בחשמל – צעד 2 – ידע = כוח

אם כבר הזמנתם בודק חשמל לביתכם, למה לא להציק לו בכמה שאלות? יש לכם מושג כמה עולה לכם מחשב שטוחן חשמל כל הלילה? מה ההבדל מבחינת חסכון בחשמל בין מזגן על 24 מעלות לאחר על 19 מעלות? האם מטען שמחובר לשקע בלי מכשיר סלולארי מצידו השני גוזל חשמל או לא? אל תשאירו סימן שאלה אחד לא פתור. ידע זה כוח, ובמקרה הזה, ידע זה חסכון בחשמל.

חסכון בחשמל – צעד 3 – בדקתם, הפנמתם, עכשיו מיישמים

עכשיו, כשהכל תקין ונקי, ויש לכם ידע לפחות כמו לממציא הנורה, תומאס אדיסון, הגיע הזמן לבצע. לדעת ולהפנים זה חשוב, אבל חסכון בחשמל מתחיל ונגמר בביצוע. יצאתם מהחדר? כבו את כל האורות אחריכם. אם לא חייבים, הימנעו ממיזוג למשך כל הלילה (זה גם לא בריא, ע"פ האם הפולנייה), העדיפו את קירור החדר לפני השינה, או בלילות חמים במיוחד – השתמשו בפונקצית ווסט טמפרטורה המכבה ומדליקה את המזגן לסירוגין.

 הימנעו מלהשאיר מכשירים דולקים שלא לצורך – טלוויזיה, מחשב, מאוורר וכו'. אל תקפיאו את עצמכם במזגן עם 16 מעלות ועל תשרפו את עצמכם עם 35 מעלות בחורף. כל מעלה שווה כסף, כל מעלה פחות שווה חסכון בחשמל.

חסכון בחשמל – ולסיום…

אין הרבה דברים בעולם ששימוש בהם מסייע גם לכם וגם לסביבה. חסכון בחשמל הוא אחד הבודדים שכן. את אלפי השקלים שתחסכו תוכלו לנצל למשהו הרבה יותר טוב (שמענו שיוון מקסימה בתקופה הזאת של השנה), ותוך כדי, תדעו שעשיתם מעשה טוב עבור הכדור הגדול הכחול הזה שכולנו חיים עליו.

אז הצטרפו גם אתם לאלפי האנשים שכבר הבינו – חסכון בחשמל – האינטרס של

kobielectric.co.il/ חשמל וולט – חשמלאים מוסמכים