ריצוף הבית

מדריך לבחירת ריצוף מתאים לשיפוץ הבית

כיצד להבחין בין סוגי ריצוף לסביבת המגורים

לרצפה כוח עיצובי עצום בעיצוב הבית ובשנים האחרונות ניתן להבחין בסוגים שונים של אריחים הניתנים לשילוב בבית על ידי טכניקות ריצוף מתקדמות.

ישנם סוגי ריצוף ששומרים בדרך קבע על תדמית נחשקת (עץ, אבן, שיש) בעוד שישנם חומרים שנחשבו ל"ירודים" (כמו פי.וי.סי) וכעת זוכים בתהילה מחודשת. גם המגמות העיצוביות והשימוש באריחים השתנו במהלך השנים – אם בעבר, הייתה נטייה בולטת של אדריכלים לבחור בריצוף אחיד לבית כולו, הרי שכיום ישנה נטייה ללכת על שוני עיצובי בין האריחים, שמתחלפים בסגנונם או בגוון מחדר לחדר וכך יוצרים אפקט מיוחד של הפרדה בין אזורים שונים בבית.

בנוסף, ישנה כמיהה מחודשת לעיצוב הטבעי והאריחים העכשוויים מחזירים את העץ המחמם והאבן אל פנים הבית ואודות לגל הנוסטלגיה המציף את מחוזותינו, גם הקרמיקה עושה קאמבק יפה וכובשת את סביבת המגורים.

בבואכם לבחור ריצוף מתאים לבית, כדאי לבדוק מהן החוזקות ומהן נקודות החולשה של כל חומר המיועד לריצוף ורק לאחר מכן, להחליט האם אותו חומר מתאים לחלל הנבחר מבחינת סגנון, רמת עמידות וכולי. לפניכם סקירה של מגוון חומרים פופולאריים וטרנדיים לריצוף, כולל פירוט היתרונות והחסרונות של כל חומר, שיעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה בעת ריצוף של בית חדש או לקראת שיפוץ הבית.

קרמיקה לריצוף הבית – יתרונות וחסרונות

יתרונות: הקרמיקה משדרת חמימות ומתאימה במיוחד למי שמחפש לשלב בבית את המראה הכפרי. כמו כן, היא כחומר ביד היוצר ועל ידי עיבודים שונים ניתן לדמות אותה לאבן ואפילו לפסיפס. היתרון הבולט שלה הוא שהיא מוצעת בשוק במגוון גדלים, דגמים וסגנונות, כך שהמראה שלה תמיד מתחדש ומותאם אישית לסגנון המבוקש עבור החלל הנבחר.

חסרונות: לאריחי קרמיקה בהירים דרגת שחיקה גבוהה ולכן, בעת בחירת אריחי קרמיקה יש לשים לב לאיזו דרגת שחיקה מסווגים האריחים (מחולקים לעמידות שנעה בין 0 ל-5). כמו כן, רצוי לבחור אריחי קרמיקה מזוגגים, אלה אריחים שפחות רגישים לכתמים ולכלוך. בנוסף, יש לקחת בחשבון שאריחי קרמיקה לרוב אינם מדויקים בגודלם וזו הסיבה שיש קושי טכני לייצר באמצעות הקרמיקה משטח אחד אחיד.

מדריך : איך לבחור את הריצוף הנכון לבית

יתרונות וחסרונות לריצוף הבית עם אבן

יתרונות: האבן משדרת מראה טבעי ומכניסה לבית חמימות. כמו כן, מדובר בחומר עמיד מאוד שמתאים לאקלים הים תיכוני (במיוחד אבן הצפחה). האבן נעימה לדריכה וההתיישנות שלה רק מוסיפה ליופי שלה. כמו כן, אפשר לעבד את מרבית האבנים וליצור מראה כנדרש – מלוטש, התזת חול, מכובס, חריטה אומנותית ועוד.

חסרונות: אבנים איכותיות לריצוף נחשבות יקרות יחסית. כמו כן, יש צורך לחזק את משטחי האבן, במיוחד באבנים טבעיות, על ידי משיחה של סילר אחת לשנה והיות והינה חומר טבעי, האבן משתנה במהלך השנים, כך שאומנם ההתיישנות מחזקת את היופי שלך, אך יש לקחת בחשבון את השינויים שהיא עוברת.

האם כדאי להשתמש בטראצו לריצוף הבית ?

יתרונות: הטראצו היא אבן פופולארית מאוד בבתים הישראליים בעיקר משום שהיא זולה יחסית היא מגיעה בדוגמאות הנקבעות לפי סוג האגרגטים (האבנים) שבתוך המרצפת.

חסרונות: הטראצו אינה מומלצת לריצוף במשטחים רטובים היות וניתן לראות עליה בקלות כתמים. כמו כן, המראה שלה הוא סטנדרטי יחסית, כיוון שהיא מופיעה בבתים רבים ולכן, מי שמחפש ייחוד רוב הסיכויים שלא יבחר בטראצו או שיבחר בטראצו מסוג סומסום, צבעוני ובעל מראה נוסטלגי.

שיש לריצוף הבית

יתרונות: השיש הוא סוג של אבן שנחשבת יוקרתית, ומשדרת מראה אלגנטי, זוהר ואצילי במיוחד. מספק משטח נעים למגע ודריכה ומתאים להבלטת אזורי אירוח בבית כגון חדר אורחים, סלון או חדר שינה.

חסרונות: היות ומדובר בחומר טבעי, כמעט ולא ניתן לשלוט על ההומוגניות של החומר ולכן, מי שמחפש אחידות בריצוף, השיש הוא לא החומר המתאים עבורו. כמו כן, אם יהיה צורך בהשלמה של אריח מסוים, רוב הסיכויים שיהיה קשה לאתר אריח דומה היות ומדובר בחומר טבעי. חולשה נוספת של היות השיש חומר טבעי הוא שהוא ממשיך להשתנות ככל שעובר הזמן ולכן, עלולים להיווצר סדקים קטנים במהלך השנים. כדאי לבחור מוצרי ניקוי המתאימים לתחזוקה וניקוי מיוחד של שיש.

מה היתרונות והחסרונות של פרקט בבית ?

יתרונות: הפרקטים נחשבים לחיפויי רצפה פופולאריים. היתרונות של הפרקטים משתנים לפי סוג הפרקט – פרקט טבעי יהיה יקר יותר, אך בעל עמידות גבוהה ובמיוחד פרקט דו שכבתי המספק גמישות מדרך נעימה ובידוד מצוין ואילו פרקטים מלאכותיים (למינציה) טובים למי שמחפש מראה אחיד בחלל, מחיר אטרקטיבי ותחזוקה קלה. כמו כן, כיום ישנם פרקטים שמתאימים גם למשטחים רטובים כגון מטבחים וחדרי אמבט.

חסרונות: חשוב להקפיד לטפח את רצפת הפרקט ולנגב אותה מדי שבוע ואחת לשנה לעשות "פוליש". במידה והפרקט אינו עמיד במים, חשוב לייבש במהרה את האזור כדי למנוע התנפחות של העץ.

פי.וי.סי לרצפה בבית האם כדאי ?

יתרונות: חומר פלסטי בעל גמישות מדרך נעימה, זול יחסית לריצוף וקל מאוד לתחזוקה וניקוי. כמו כן, אטום למים ולכן, מתאים לריצוף בחללים רטובים. יתרון בולט נוסף הוא שמדובר בחומר מצוין לשילוב בבתים של אנשים שסובלים מאלרגיה לאבק, היות והפי.וי.סי הינו חומר שלא צובר אבק.

חסרונות: מדובר בחומר בעל מראה סטנדרטי, שעוצמתו היא לא בחזות שלו, אלא יותר בגמישות הדריכה ובעובדה שהוא זול. כמו כן, רואים עליו במהרה כתמים ולכלוך.

מפקח בנייה רז פרוייקטים – טיפים לבנייה נכונה