כל המידע על תחזוקת מבנים וניהול הנכס

כל המידע על תחזוקת מבנים וניהול הנכס

גרים בבניין משותף? מאסתם בניהול שוטף של צרכי הבניין? אין לכם זמן לטפל בעניינים? מה דעתכם על שכירת שירותיה של חברת ניהול ותחזוקה? מדובר על פיתרון מצוין, יש מישהו שידאג לבניין שלכם, יש מי שיטפל בכל הליקויים, והתמורה הכספית היא עניין שכמעט כל בניין יוכל לעמוד בו, בהחלט מדובר על עסקה משתלמת.

איך מוצאים חברת ניהול ותחזוקה?

אין יותר קל מזה. בסיוע מנוע חיפוש גוגל או כל מנוע חיפוש אחר תוכלו למצוא שפע רב של חברות ניהול ותחזוקה, לפחות אחת מהן תהיה באזור מגוריכם. כדאי מאוד לגלוש לאתרי האינטרנט של חברות ניהול ותחזוקה למבנים ולראות אילו שירותים בדיוק הן מציעות. קראו אודות החברה, גלשו בדף הבית, קראו מאמרים בנושא ואל תהססו ליצור קשר ולברר מחירים. עם זאת, המחירים אינם אחידים, תלוי בבניין, במספר הקומות, במספר הדירות, מטבע הדברים בניין רב קומות בו ישנן הרבה מאוד דירות, צרכיו יהיו שונים מבניין בו יש למשל רק ארבע קומות.

כדאי ליצור קשר עם כמה חברות ניהול ותחזוקה, לשמוע מהם מציעים ולברר עלויות. לאחר מכן, כדאי שכל דיירי הבית יתכנסו, ואז גם ליטול החלטה משותפת. בעבר ועד הבית הוא זה שטיפל בכל אותם נושאים, אבל כיום יותר ויותר אנשים לומדים להבין כי אחזקת מבנים היא עניין למקצוענים, תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה בשבילכם. חברות ניהול ותחזוקה לא רק עוסקות בתחזוקה, ישנן חברות אשר לוקחות על עצמן ניהול ועד בית, וכל הדיירים פתורים מן הצורך לחפש דיירים מתאימים לניהול הוועד, מה עוד שלא תמיד ישנם כאלה.

אילו שירותים מעניקה חברת ניהול ותחזוקה?

חברת ניהול ותחזוקה דואגת לכל צרכיו של הבניין, בין אם מדובר על תחזוקה שוטפת, בין אם מדובר על שירותי ניקיון, בין אם מדובר על שירותי חשמל או בין אם מדובר על שירותי אינסטלציה ותחזוק המעלית בבניין בו ישנה אחת כזו. כמובן, חברת ניהול ותחזוקה אחראית על גביית הכספים, היא תתנהל אל מול מול אנשי מקצוע ואל מול הבנקים. חשוב לציין, על מנת לשכור את שירותיה של חברת ניהול ותחזוקה נדרש רוב של שני שליש מדיירי הבית, והיה וישנם כמה דיירים סרבנים, כדאי לשוחח עימם ולשכנע אותם בדבר נחיצות החברה.

מה החשיבות בתחזוקת מבנים ?

כיום מדינת ישראל משופעת בבנייני מגורים רבי קומות יותר מאי פעם, והרי לדוגמא מגדלי היוקרה בתל אביב, אבל כיצד מתחזקים בניין? אם לא פשוט לתחזק את הדירה הפרטית שלכם, על אחת כמה וכמה לא פשוט לתחזק בניין רב קומות. אז מה עושים? פשוט מאוד, פונים אל חברת ניהול ותחזוקה שתדאג לכל צרכי הבניין.

עם חברה לניהול נכסים אפשר לישון בשקט

כאמור, לתחזק בניין שלם איננו עניין של מה בכך, במיוחד אם מדובר על בניין רב קומות, ובכל זאת, כל הדיירים ישמחו לדעת שהכל מתקתק כמו שעון שוויצרי. על מנת שמצב זה יתקיים בפועל, יש לשכור את שירותה של חברת ניהול ותחזוקה או כפי שהיא עוד נקראת – חברת אחזקת מבנים. חברה שכזו תדאג לעל צרכי הבית והדיירים יוכלו לישון בראש שקט. אומנם העלות היא יותר גבוהה בהשוואה לניהול עצמי, אבל היא בהחלט שווה את התמורה, והדיירים יהיו בטוחים שהבניין לא יוזנח, כאשר מזניחים ליקויים הצרות רק הולכות וגדלות וכך בהתאמה גם הנזק הכספי.

חברות ניהול ותחזוקה גם יסייעו לוועד הבית בכל הקשור לנושא של ניהול ועד בית, כך בדיוק הם מסייעים לניהול הכספי ולניהול ענייני התקציב. חברות ניהול ותחזוקה מסייעות גם להתנהלות כספית אל מול אנשי מקצוע, התנהלות מול הבנקים, הן מסייעות לגביית כספים, מספקות שירותי ניקיון שבועיים, שירותי אינסטלציה, שירותי חשמל, שיפוצים וגן אחריות על תחזוק המעלית, בהחלט כדאי!

מה עושים לפני בחירת חברת ניהול ותחזוקה?

קודם כל מומלץ לבחור חברה שדיירי בניינים אחרים המליצו לכם עליה, ואפשר למצוא המלצות בפורטלים העוסקים בתחום ניהול ותחזוקה של מבנים. מומלץ גם לבקר בבניינים ולראות מקרוב כיצד הענייניים מטופלים. לפני חתימת החוזה בדקו בדיוק אילו שירותים החברה מציעה ועל אילו מקרים היא לא תהיה אחראית. לא מומלץ לחתום על חוזה מעבר לשנה אחת כך שבמקרה ולא תהיו מרוצים תוכלו לפנות אל חברה אחרת. כאשר רוצים להפסיק את החוזה, נדרש רוב של מחצית מדיירי הבניין, כאשר רוצים לחתום על חוזה, נדרש רוב של שני שליש מדיירי הבניין. רז פרוייקטים – ניהול נכסים