ראיון עבודה

טיפים לראיון עבודה מוצלח

תהליך הריאיון מתחיל עוד בשליחת קורות החיים לארגון המיועד. קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם, אותה התרשמות ראשונית כתובה שאמורה לייצג אתכם בכבוד וליצור עניין, כדי שאותו ממיין לא יזרוק את קורות החיים שלכם לפח הזבל הקרוב לשולחנו. משעברתם את המשוכה הראשונה וזומנתם לריאיון, בוודאי תמצאו שימוש בטיפים שלפניכם כדי להפוך את הריאיון למוצלח ומניב פירות.ראשית, חשוב לזכור כי כל ראיון מושפע מרושם ראשוני שנקבע בטווח זמן של בין 30 שניות עד 4 דקות. הבעייתיות עם רושם ראשוני היא שהוא יכול להיות מטעה, אין הזדמנות שניה לתיקון רושם ראשוני ומתוך כך גם קשה לשנותו. לכן חשוב להתחיל טוב, רגועים, מחוייכים, זקופים ולהישיר מבט.

בראיונות עבודה תמיד תשאירו את יוזמת לחיצת היד למראיין או המראיינת. אתם בטריטוריה שלהם. הם קובעים את החוקים. כך תמנעו ממצב בו אתם מושיטים יד מתוך נימוס, בטחון או חמימות ואסרטיביות. כמו כן מהלך כזה עלול להיתפס על ידי מראיין חסר בטחון או שאינו חובב מגע כאיום, יהירות ופלישה למרחב האינטימי שלו.

דבר נוסף, במהלך הריאיון השאירו את הידיים גלויות מעל השולחן, זה משדר כנות, פתיחות ואמינות. ידיים שלובות מצביעות על סגירות וחוסר ביטחון, והתעסקות עם האצבעות תצביע על עצבנות ואי נוחות. בנוסף לכך חשוב ליצור קשר עין עם המראיין. אקט זה מייצר הקשבה אפקטיבית, מחויבות, משדר אמינות, כנות ובטחון עצמי. כמו כן זה מעביר למראיין כי אתם מתעניינים בדבריו.

ולבסוף – "ההשתדלות היא האויב הכי גדול של ההצלחה", לכן ככל שתהיו יותר נינוחים ויותר קרובים לעצמכם כך תהיו מרשימים יותר. חשוב לזכור שבכל ראיון גם המרואיין בוחן את מקום העבודה, זהו תהליך הדדי. ברגע שנזכור זאת נגיע מעמדת בטחון ולא מעמדת נחיתות.
לכל התחושות האלו השפעה על שפת הגוף שלנו, וחשוב שזו תהיה במיטבה.

בהצלחה בראיון העבודה הבא !