הרחקת יונים

הרחקת יונים – מקצועיות זה שם המשחק

מבריח יונים נשמע כמו תפקיד הלקוח מתוך סדרת ילדים. פשוט צריך להעמיד את היונים בשורה, מישהו ייגש מאחוריהם, יבהיל אותן והן תתעופפנה למקום אחר. המציאות מעט שונה מחלומות הילדות הללו. אם תראו זוג יונים מתחיל לבנות בקרבתכם קן, דעו כי הם מתכננים להשתקע במקום. כפי שיונה בוחרת בן זוג לכל חייה, כך היא בוחרת מקום מחייה לתקופות ארוכות. מקומות הנראים נוחים אינם נעזבים בקלות רבה כל כך, ופה נכנס מבריח יונים לתמונה. אם תרצו לשמוע מספר שיטות להברחת יונים מקצועית, מומלץ להמשיך ולקרוא.

שיטות מרכזיות להרחקת יונים

התקנת רשתות

אם תשאלו כל מבריח יונים מתחיל כיצד הוא מתכנן לעשות את ההברחה, סביר להניח שהתשובה הראשונה תהיה רשתות נגד יונים. הרשתות מותקנות מעל החלונות או מעל המקומות שבהם נוהגות היונים לנחות כגון גגות ומרזבים. לאחר שהרשתות מתוחות על מקומן, ליונים אין אפשרות להתקרב למקומות אלו. כדי להשיג את התוצאה הרצויה יש לבדוק שהרשתות אכן תלויות ומתוחות במיוחד. רשת נפולה מעט מפספסת את מטרתה ומאפשרת ליונים לחדור דרכה אל קרבת הבית.

דוקרני יונים

 מבריח יונים מקצועי יודע להתקין דוקרנים הנחשבים לשיטה לגיטימית ומועדפת בבתים שבהם מעוניינים להימנע מהתקנת רשתות ליד החלונות ומסביב לבית. במקום אותן רשתות ניתן להניח דוקרנים בכל מקומות הנחיתה האפשריים ליונים. הדוקרנים מסבים ליונים אי נוחות רבה ברגע שהן נוגעות בהם וכך מונעים מהן את הנחיתה. כל יונה תמשיך לנסות ולנחות על הדוקרנים למשך מספר ניסיונות, אך לאחר כישלונות חוזרים היא תתייאש ותתעופף לחפש מקום אחר להשתכן בו.

סליל קפיצי להרחקה של יונים

סליל קפיצי הוא אחד מדרכי הפעולה של לוכד יונים. הסלילים דומים מאוד לדוקרנים מבחינת הפעולה שאותה הם מבצעים, אך יש המעדיפים להשתמש בהם מאחר והם פחות בולטים מהדוקרנים הניצבים כלפי מעלה. את הסלילים מניחים במקומות אסטרטגיים ומחכים ליונים שינסו לנחות עליהם. היונים מנסות למצוא מנוחה לכנפיים ומנסות להתיישב על הסלילים החדשים. ברגע שהן מתקרבות לישיבה על הסלילי הן מוקפצות לאוויר ללא כל יכולת התנגדות. כך הן מעופפות חזרה עוד לפני שהן מצליחות להבין מי הזיז אותן מהמקום, ונאלצות לחפש מקומות אחרים לנחיתה.

מדביר יונים – מדוע צריך להדביר יונים

יש סיבות מגוונות מדוע יש להרחיק יונים ממקומות מגורים או מפעלים. ראשית, היונים עלולות לגרום למחלות שונות כמו: בעיות בדרכי העיכול, דלקת ריאות ואף דלקת קרום המוח ועוד מחלות שונות. היונים גורמות ללכלוך רב במקומות של תליית הכביסה ובחלונות הבית, סותמות את המרזבים באמצעות הצוואה שהן מטילות ועלולות לגרום למכת כינים ולעתים גם נכנסות לבתים עצמם. רק בעזרת מדביר יונים מקצועי נוכל להיפטר מהיונים בקלות ולתמיד.

 היכן מקננות היונים

היונים מקננות כמעט בכל מקום: במרפסות, בפתחי מרזבים, באדני חלונות, במסתורי הכביסה, מתחת לדודי שמש, על הגגות ובעוד מקומות רבים. הן בונות את קיניהם באמצעות ענפים וזרדים שאוספים מהסביבה.

מדביר יונים – מהיכן הוא מסלק את היונים

היונים בונות את קיניהן במקומות רבים כמו: אדני חלונות, מסתורי כביסה, בתי משרדים, מפעלים ובניינים ציבוריים. מכיוון שבמקומות אלו מצויה פסולת רבה הרי שמזונותיהם של היונים מצוי להן באופן קבוע, לכן נוח להן לבנות שם את קיניהן ובמשך הזמן הן מתרבות דבר היוצר בעיה רצינית גם של לכלוך וגם של רעש רב שגורמות על ידי השקשוק בכנפיהן בעת שהן עפות הלוך ושוב. מדביר מקצועי ידע איך להרחיק את היונים מכל מקום.

דוגמא לכמה יונים יכולות להיות למטרד בגינה

 מדביר יונים – מה הם הדרכים להדברת יונים ?

  • יש שיטות שונות להדברת יונים.
  • חשוב לדעת כי חיוני ביותר להקדים רפואה למכה ולהדביר את היונים עוד בטרם הם קובעות את מושבן. לאחר שהן יבנו את הקן, יהיה קשה יותר להרחיק אותן.
  • יש אפשרות להתקין דוקרנים במקומות המועדים אשר מונעים מהיונים להתיישב במקום. כשמדובר במסתורי כביסה רצוי להתקין רשת החוסמת את מעברן של היונים. יש כל מיני סוגי יונים, ולכן חיוני להזמין מדביר יונים מקצועי שידע לזהות כל מין, כך הוא ידע מהי הדרך היעילה והמהירה יותר להדברה.
  • קיימת גם שיטה של הדברה אלקטרונית הנקראת "הדברה ירוקה" שאינה מפרה את האיזון האקולוגי, אינה פוגעת בסביבה בבני אדם או בבעלי חיים אחרים. הדברה ירוקה יעילה הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. כל השיטות הנ"ל אינן פוגעות ביונים, אלא רק גורמות להרחקתן.